Konstiga dagar

Det är konstiga tider nu, dagarna har förändrats. Lyckligtvis verkar inte den gångna veckans överraskningsmöten fortsätta nu och jag fick höra av Fatima igår att jag inte verkade så sammanbiten och stressad. Jag vet inte riktigt om det har att göra med att jag själv har ändrat inställning och för en gångs skull träffat lite folk under helgen eller om den här veckan helt enkelt är lugnare, utan överraskningsmöten. Gårdagen och idag har visat på intressanta möten och händelser, "tyvärr", eftersom de är intressanta för att de är knepiga och för med sig någon typ av problem. Men, det är intressant att fundera ut hur man ska och kan hjälpa till att lösa problemen - kan man inte det är det ingen höjdare dock. 
I dag har jag och Jihan sprungit trappa upp och trappa ned till folks hem och pratat med dem, och försökt luska ut en sak rörande en annan organisation som vi har hört en del om. Förhåller det sig som så som vi tror är det riktigt illa för alla inblandade, men i synnerhet för irakierna. Tro mig, jag är inte intresserad av att göra någon till ett offer, men irakierna blir det i den har staden, eftersom de är i händerna på de verkligt stora drakarna för sin överlevnad och framtids skull. Vad gör man om drakarna samarbetar och... är korrupta?

Kommentera här: