GONATT!

Jahapp. Här sitter man igen då? Det kommer inte bli ett långt inlägg. Mitt liv är fullt just nu, med uppsats, jobb och jobbigheter med jobbet. Och så var jag på training i fredags och lördags. Sa jag det? Det var intressant som attan, men efter det var jag helt slut. Sen fick jag efter många om och men ordning på tvättmaskinen - vilket innebär att det var vatten överallt (det var nog lite stopp i avloppsbrunnen) och jag skurade köksgolvet 3 gånger i söndags. Allting som hade med vatten att göra (förutom den allmänna fuktigheten) hade slutat att fungera och jag började att fundera på om man borde ringa en exorcist i stället för en rörmokare. På något underligt vis ordnade det sig med Jamils hjälp där han rumlade runt rör och vattentanker med skruvmejslar, tejp och fickknivar och möjligtvis också tack vare en arg bön från mig till både högre och lägre makter. Men, söndagen som vilodag var tydligen ett överspelat kapitel, så jag vinglade vimmelkantig till jobbet dagen därpå. Måndagen minns jag inte mycket av, men tisdagen avhandlades på ett sätt som jag verkligen ogillar - överraskningsmöten som jag var försenad till med en psykolog anställd av organisationen som finansierar oss. De enkla, raka frågorna hon ställde, blev kontroversiella eftersom vi var oförberedda och tagna på sängen (L:s fel) - de problem som var uppenbara för oss med organisationen kändes som en rosa elefant som bökade omkring i rummet, som ingen låtsades om. Dagen fortsatte med lunch med min del av arbetsteamet på tjusiga Burger King, besök till familjer och sedan ett konstigt  personalmöte, där aggressiva åsikter luftades friskt, och där den importerade psykologen kom med uppfriskande åsikter om just organisationen av vissa saker, och efter DET hade vi ett bisarrt Amnesty möte med en trevlig Nepales från London. Och efter DET hade vi en avslutningsfest för en tjej som lämnat organisationen, och det var roligt och drog ut på tiden så en var rätt mör i dag morse. Och ja, den här dagen var lång och under-whelming och jobbig, med fler möten som drog ut på tiden och sura människor - nej, det är som det låter. Just nu är jag inte på humör för något. ska krypa ned i bingen, lyssna på ljudbok och sooooooova. GONATT! 

Kommentera här: