Vägval

Gröna Kulle, Katrineholm 

Jag är inte känd för att välja den enklaste vägen, och har sällan så gjort
men en realist bor i mig med
Till och med Katrineholm är en del av världen och verkligheten, trots att vi försöker förneka det
Ja, alla gör det - de som bor där och de som flytt
Som alla unga och halv-unga och halv-gamla har jag en dubbel relation till min födelsestad
Men det är där hjärtat bor också - min familj
Och jag kanske, kanske väljer att vända hem nu
För att avsluta ett kapitel av mitt liv
Innan jag börjar ett annat
(I stället för tvärtom)

Kommentarer:

1 Y:

skriven

Jolå sattäääääääää faktiskt ganska trevlit i gamla kattne, trot eller ej. Very welcome home lillasysteryster.....

2 Y:

skriven

Fö det där med att avsluta ett kapitel av ditt liv innan du påbörjar ett annat....vem var det som sa så...lät nämligen väldigt filosfiskt och bra!!!!

3 mammamu:

skriven



låter som nån längtar hem

Kommentera här: