Kristligt tidigt

Klockan är tio i sju ny tid - ni hemma i Svedala är fortfarande en timma efter oss. Jag vaknade alltså klockan 06:02, för tanken är att jag ska ut på hiking med sköna M. Hon ringde mitt i min självömkan igår (för jag hade ont i huvudet hela dagen och var less och sur i allmänhet) och struntade i att presentera sig som vanligt, så det tog en stund innan jag kopplade. Hon skulle på hiking i Baskinta, skulle jag med? Självfallet, trots att jag har studier och skit att göra egentligen. Sålunda vaknade jag vid den okristliga tid. Bara för att upptäcka att himlen hade öppnat sig. Förmodligen har det regnat och åskat under merparten av den senare delen av natten och en timme efter väckningstid visar  det inga tecken på att sluta. Jag har lämnat balkongdörren öppen. Jag riktigt känner lukten av regnet. Mmm. 

Ska höra med sköna M om de verkligen ska iväg. Verkar inte så bekvämt i att halka runt i lera på bergssluttningarna...

Kommentera här: