Meddelanden från drömmens land

Det är konstigt hur man kan vakna upp ibland och vara så säker på sin sak. I morse vaknade jag halv sju med en benhård övertygelse om att jag skulle misslyckas med min sista tenta i Arabiska som är på Fredag, med tillhörande avgrundsdjup  ångest. Min lärare hade mejlat oss om tentan igår, med en påminnelse om vad vi skulle fokusera på. Under sömnen hade den listan blivit flera sidor lång med hårda krav som jag aldrig skulle kunna klara ens om jag visste om det i förväg. Till saken hör att det sällan brukar gå riktigt dåligt för mig, även när det inte går bra, och ångesten försvann underligt nog när jag drack mitt morgonkaffe. Men ändå. Jag kommer nog ägna viss tid åt textanalys inför tentan idag. jag vore ju ett riktigt klantarsel, om jag både ignorerade hintar från min lärare och mitt undermedvetna samtidigt. 

Kommentera här: