Hemma


Här har varit paus under ungefär en vecka, då jag varit hemmavid (eller annorstädes för Upsaliensare) för att fira lillasysterns student och midsommar med familjen OCH skriva uppsats. Igår fortsatte jag och mor midsommarfirandet med storasystern, och det var roligt, kort sagt. Vi gjorde vårt bästa för att överrösta kajorna (ett senare inlägg kommer behandla de jävla kajorna) och inte utan skadeglädje störa grannarnas nattsömn - genom allmän gapighet, och, senare, mer eller mindre smäktande sång. Jag sjöng för allt vad tygen höll, som en imaginär Elton John eller återuppstånden Freddie Mercury från Katrineholm. Hahaha. Vi har ju redan Roger Pontare i trakten, och för några år sedan en Elvis Presley. Varför inte en Elton Karlsson?

Nu kanske ni undrar vad i hela fridens namn texten har att göra med bilden ovan? Jo, jag fick abstinens, och hade glömt/lämnat kvar mina block och färger i Uppsala. Mamma hade massor av blanka magasin med tjusiga bilder att måla av, och här är en. 

Kommentera här: