An aerial evening

Ah. En till ändlöst blå natt. Jag ledde cykeln förstrött och grubblande, stannade till i backen vid slottet. Allt detta gröna, med takåsarna och domkyrkan i bakgrunden. Dessa ljusa nätter. Jag älskar dessa dem. 
Jag gick ut igen, till stället mellan träden där man kan få en överblick över fälten, vid granar och nyponrosor. 

--
Jag har döpt min cykel till något så feminint som Aerial. Nej, inte Ariel. Inte den lilla sjöjungfrun. Aerial. Pretentiöst, javisst, men vem bryr sig? 

Samtidigt råkar jag, som av en händelse, lyssna på Kate Moss' superpretentiösa album, Aerial. Och jag gillar det. Jantelagen funkar inte överallt. 

Adjective

aerial (comparative more aerialsuperlative most aerial)

  1. of, or in, the airatmospheric
    The aerial photographs clearly showed the damage caused by the storm

Kommentarer:

1 Y:

skriven

nästan som tvättmedlet jö.....

Kommentera här: