Framtiden är här

I min jakt på en scanner  kom jag över en ny(?) funktion på Uppsala Universitetsbibliotek (Fanns dock ej scanner för användning där - har hittat en på den trogna institutionen) - chat med en av universitetsbibliotekets bibliotekarier! Ja, jag kan tänka mig att det inte är lika häftigt för er som för mig - i mina ögon får det nästan livsomvälvande proportioner. Det innebär att man kan få hjälp av en bibliotekarie hemifrån! Om jag inte hittar ett dokument på bibliotekets sökmotor kan jag få hjälp - hemifrån! Förstår ni - hemifrån! Det är bättre än mail, för kontakten är direkt, och ännu bättre än att vara fysiskt på biblioteket, för man kan ha all information framför sig så att man inte glömmer den, och så slipper man att bli distraherad av udda böcker om fransk sjuttonhundratalsgotik i folkhemstappning. 

Kommentarer:

1 y:

skriven

tur för dej...teknikens under!

Kommentera här: