Drömmar

Atmosfären är märkligt tung i dag. Jag sitter på biblioteket i det ljusa, tysta rummet och försöker skriva, försöker vara brilliant. Ventilationen surrar. Bibliotekets andetag brusar sövande. Jag önskar att jag hade en magisk pincett som jag kunde dra ut mina tankar med och sätta in i uppsatsen, men de stretar emot idag, vill inte lämna den anonyma grå massan bakom sig. Jag sov så illa i natt, låg spänd som en stämgaffel i sängen. Jag trodde att jag var vaken, men jag sov. På inget annat sätt kan jag förklara de där konstiga drömmarna som till slut kom. En Medusa i akvarell, ostron, och målade slöjor i rosa och blått. Helt sjukt. Nu kämpar jag för att vara vaken i stället, för att vara brilliant. Det känns som att gå emot min natur idag, med bristande nattsömn och allt. Ack, att man ska vara så beroende av sitt huvud på universitetet. 

Kommentera här: