Red hill mining town

Jag har en liten paus i arbetet. Lyssnar på U2s "Red Hill Mining Town". Regnmolnen hänger tunga över Flogsta och jag har ingen lust att gå till biblioteket i dag heller. Jag stannar hemma med min uppsats och tittar upp, ut över gatan och husen ibland. Solen skiner, och maskrosfrön flyger förbi. 
Jag hade tur igår igen. Med bra vänner. Klockan åtta hade jag precis skrivit klart ett avsnitt och satt och funderade på om jag skulle gå ut ännu en promenad, när Marsvinet (det är en pseudonym) ringde och undrade om jag ville dricka vin och äta ost med henne och hennes kille. JAH!, sa jag och tog med mig en flaska Cava som jag haft i kylskåpet alldeles för länge - varje gång jag har öppnat det så har jag tittat längtansfullt på flaskan och sen snabbt stängt dörren igen. Nu rykte den. Det blev en trevlig kväll, och jag hann också döpa mig själv i Cava, i en hastig och och för mig karaktäristisk armrörelse. Synd på så ljuva droppar. Cava är gott! Sen gick jag hem vid midnatt - ett perfekt avbrott i uppsatsarbetet, en perfekt vinkväll på en arbetsvecka. 

Kommentera här: