!?

Tänkte efter en förmiddags idogt läsande här hemma ta en dusch, göra mig i ordning och fara ned till biblioteket. Står så i badrummet och skruvar på de förhistoriska "rattarna" (inte mina egna alltså...) som Sickan Carlsson på ett kassaskåp, vis av erfarenheten att de tjuriga rören kräver ett särskilt handlag för att få en tolerabel och bekväm temperatur någonstans mellan iskallt och skållhett (det är en konst). Som den rätta kombinationen för ett kassaskåp ungefär. Men idag finns det inget skållhett vatten!? Jag rattar förgäves fram och tillbaka, allt snabbare, och blir allt vildare i blicken. Inget varmvatten? Jag kastar en blick i spegeln på mitt skitiga, dammiga hår som ligger i testar runt ansiktet. Som Björn Borg utan hårbandet, eller Professor Snape i allmänhet. Det har liksom stelnat i en parodi på en frisyr helt utan hjälpmedel.
Förbereder mig för att ringa polisen, brandkåren, SÄPO, insatsstyrkan, Kungen! Det är ju KRIS! Nöjer mig med Heimstaden som är vår hyresvärd, och klickar mig in på deras hemsida för att få tag på telefonnumret. Ser högst upp under "Nyheter" en kortfattad notis: "Flogsta: Vattenfall har stängt av varmvattnet under hela dagen." Varken mer eller mindre. Jaha liksom. Nu har de fintat bort den telefonterror av skitiga studenter som annars skulle kommit som ett brev på posten.
(Distraherande tankeparentes: Det är ju smickrande i och för sig att lilla obetydliga Flogsta har kommit längst fram på Heimstadens hemsida... ) Men VA!?
VARFÖR har Vattenfall stängt av varmvattnet i Flogsta? HELA dagen? Och varför får man inte veta något i förväg? Likheterna med misären i en av Beiruts fattigaste förorter och Flogsta blir mer och mer slående... *morrar* Skyll på vattenfall bara.

Så. Det är väl bara att fylla vattenkokaren då, och hälla i skurhinken. Skyll inte på mig om jag luktar såpa sen. Era ><%*&/°*§!!!!

Kommentera här: