Men nej!

Men varför är jag vaken, jag måste ju gå och lägga mig? MIN SÄNG som har väntat mig här hemma medan jag har varit borta och sovit på en dammig madrass står och ser inbjudande och bortglömd ut där i hörnet (=halva rummet eftersom jag bor i en kaninbur).
Ska bara nämna följande iakttagelser:
- På senaste tiden har jag tittat på en massa Studio Ghibli-filmer, filmer som verkligen är värda tiden man lägger ned på dem. De är vackra och tänkvärda och spännande. Sådana filmer som får en att vilja teckna, eller rädda världen, eller både ock. Vilket livsverk Hayao Miyazaki har skapat sig.
-Jag har köpt en rutig blus som är som skotsk hård sjuttonhundratals-rock 'n' roll blandat med lilla huset på prärien. Jag var på en familjesammankomst i helgen - det var förresten mycket trevligt  - och jag har en smygande känsla av att de flesta utom de närmast sörjande (mor och syster som har ungefär samma smak som jag) tyckte att den var skitful. Skulle ha kombinerat den med lårhöga skinnstövlar och ridpiska så skulle de fått se på annat. Eller det kanske inte hade passat sig.
-...?
Mina listor blir sällan långa. Jag glömmer alltid vad jag ska skriva om när jag kommit halvvägs. Var det om all chic lit jag läst på sistone? Eller Steven Seagals panna (som är enorm!)? Elller ......................?
*lyssnar till bruset*
Nej. Här stoppar jag testbilden och stänger av tv:n. Det är sändningsuppehåll. God natt.

Kommentarer:

1 Miiqa - jag överlevde min barndom:

skriven

Hahaha, jag kan känna igen det där med att glömma bort sig mitt i. Jobbigt läge, liksom ^^

2 Y:

skriven

Jag tycker du passar som "mary" i Lilla huset på prärien men en ridpiska, stövlar och några glänsande sporrar skulle förhöja det hela.....

Kommentera här: