Mlle. Hiver motar Olle i grind. I dubbel bemärkelse.

Visst är det underligt hur vi fungerar? Vi överträffar gärna varandra i vem som har det sämst och är väldigt förstående och deltagande gentemot andra när det går dåligt, men när något positivt händer så får man linda in det diplomatiskt så att inte bitterhet och avundsjuka ska välla fram. Man ska alltid vara så jäkla ödmjuk. Och ödmjukhet är i allmänhet bra, men det är synd om det krävs för att hålla en vänskapsrelation vid god vigör och mota onda tankar i grind.
--
Jag ska till medelhavet med min klan nästa vecka. Det förtjänar jag. Jag känner också att en förkylning är på väg och det tycker jag oändligt synd om mig själv för. Eller, det var lite överdrivet. Jag tänker snarare att det är ju rent åt helvete.
Sååååå. Var gärna avundsjuka på mig hela veckan, ni har min helhjärtade välsignelse. Men jag vill inte bli sjuk!!!
Nu ska jag käka vitlök.

Kommentarer:

1 Miiqa - jag överlevde min barndom:

skriven

Du är värd allt gott ;) Själv ska jag njuta av en vecka utan föreläsningar, bara hemtentaskrivande :D

Kommentera här: