Ni kan kalla mig Blixten

Det är helt sant. Jag har upptäckt att jag är en mycket inflexibel människa. Förutom att jag sannolikt är världens mest osmidiga kvinna rent kroppsligt med undantag av de som är stelopererade eller förlamade från halsen och neråt, ska det gärna till ett påbud från regeringen för att jag ska ändra mina planer i farten, eller ve och fasa, ta ett snabbt initiativ. Innan jag kan ta ett beslut i en fråga kräver jag en lång handläggningstid, oavsett om det handlar om min egen framtid eller vad jag ska äta till middag. Inte sällan är handläggningstiden så lång att jag hinner äta något innan jag har bestämt mig. Ryska och arabiska byråkratier ter sig riktigt effektiva i jämförelse. Deadlines are something we pass through on our way to finishing, sade Peter Gabriel en gång, och det är ett ordstäv jag har tagit på mycket stort allvar.
Så kom igen, anställ mig. Gärna på månadslånga projektanställningar med nyckelord som  "Vi söker snabba visionärer med ordentligt driv" eller "Är du tävlingsinriktad jämtemot dina kolleger? Vill du tjäna pengar? Då är det här något för dig! Företag XXX söker två hungriga trainees som vill tjäna bäst i Sverige".
Hahahahaha....
Jag kommer inte att göra er besvikna.

Kommentera här: