Lagen om alltings jävlighet

Det är Februari. Snöstorm. Under snön ligger isen tjock tack vare helgens mildväder. Bah. Arbetsmarknaden är frusen den med. Säg mig, hur betalar man räkningarna utan inkomst? Bah! Nåja, jag har faktiskt en plan B. Jag ska bli en mun/fotmålare och måla vykort med tindrande motiv. Jag vet att mamma brukar köpa sådana trots sitt hjärta av stål (förlåt mamma) så några pengar lär det väl bringa in. Läs bara inte det finstilta (konstnären har egentligen händer). Funkar inte det vill jag bli sponsrad av någon rik karl medan jag ligger på soffan, äter praliner och målar nämnda vykort. Fast det förstås, jag har förmodligen redan ätit för mycket praliner för att hitta någon karl som vill sponsra mig... De tre F:en: Fattig, Fet och Farbetslös. Bah!!!
Någon som har några tips?

Kommentarer:

1 Y:

skriven

Hm svårt fall...vet inte hur gatorna funkar i Flogsta annars kan ju det vara inkomstbringande...dock än ngt trist alternativ...nä kör du på fotmålning eller föresten låtsas att det är fotmålningar och måla som vanligt....din hårda mamma och jag kommer definitivt att sponsra dej och köpa ett kort eller två....puss på dej!

2 Brandmannen:

skriven

Låter som att du behöver ett par marsvin att ta hand om på din lediga tid..? ;)

Kommentera här: