Hämnd

Jag ser dig
Vettu
Jag ser det där du gör nu
Du säger vissa saker med munnen
Andra med ögonen och hjärtat
Var har du hjärtat i det här?
Du ljuger
Du ljuger

Jag vet att du kan se
Det sköna i en människa
I mig
Om du så vill
Jag vet att du har gjort det förr
Men så rakryggad
Så rättvis
Så fin är du inte nu
Nu är det något annat
Som är i vägen
Och du tror att vi ska bli brickor i ditt spel

Du gör samma offer
Som han den andre gjorde
Med grimaserande
Snörpande
Mun
Biter du i det sura äpplet
För att ta det onda med det goda
Spela ut oss mot varandra?

Jag är ingen ängel
Men jag kväljs av det du gör
Säga vad man säga vill
Jag tar mina konfrontationer där de uppstår
Mina främsta vapen är ärlighet och sarkasm
Som du väl vet
Du
Väljer att inte vara så rakryggad
För det är vad det handlar om

Du kunde vara sanningsenlig
Kunde säga vad det handlar om
Men det har du inte råd med
Tror du
För hon är den jävla pokalen du kämpar för
Manipulerar för
Och allt annat
Som till exempel jag
Är valbart
I den jävla kuliss som ni byggt upp

Din själ dryper
Av mögel, svett och bensin
Du är en sten
Täckt av slam
På botten av en dagbrunn
Obetydlig
Och täckt av skit

Gör vad fan ni vill
Men jag säger upp mig
Jag tänker inte spela i den här farsen mer



Kommentarer:

1 betty:

skriven

oj oj

Kommentera här: